Altatásos fogászati eljárás

A Szépélet Magazin egy cikksorozat keretében fogászati kérdésekben készít interjút Dr. Győrfi Adrienne doktornővel a Fehérgyöngy Fogászati Magánrendelő vezetőjével.

Altatásos fogászati eljárás
Lehetőség van Önnél egy különleges, hazánkban még gyerekcipőben járó kezelési eljárás alkalmazására is, az altatásos fogorvosi kezelésre. Igaz az, hogy egyre többen veszik igénybe ezt a lehetőséget?
Sajnos nagyon sokan rettegnek a fogászattól, aminek általában egy korábbi, fájdalmas fogászati kezelés az oka, a félelem miatt pedig sokszor még akkor sem mennek el a fogorvoshoz, ha már elviselhetetlen fájdalmaik vannak.

Altatásos fogászati eljárás

Sokan azt is szégyellik, hogy már igen elhanyagolt, rossz állapotban van a szájuk és ezért ódzkodnak fogorvoshoz fordulni. Én ezeket a betegeket bátorítom az altatásos kezelésre, hogy még csak ne is emlékezzenek a beavatkozásra, ezáltal megkímélve őket a fogászatok rossz emlékeitől. Az altatásos kezelések eredményességét igazolja, hogy az ébredező páciensek, rendszeresen megkérdezik, hogy egyáltalán történt-e valamilyen fogászati beavatkozás, mert ők nem emlékeznek semmire, és olyan, mintha csak 1-2 percet aludtak volna.

Altatásos fogászati eljárás

A beteg- fogorvos bizalom kialakítása mellett az is az altatásos eljárás mellett szól, hogy egy altatásban akár az összes rossz fogat kezeljük, így nem szükséges többszöri kezelés, tűszúrás, fájdalomérzet, negatív élmények.
Milyen más eljárásokat emelne még ki, mint a Fehérgyöngy specialitásai?
Az eddig felsorolt kezelések és eljárások mellett kiemelném még a fogfehérítést, a csiszolás nélküli fogpótlást és a fogfelépítést. A fogfehérítésről számos tévhit kering, melyek teljesen alaptalanok. Sokszor olvasni arról, hogy a fogfehérítés ártalmas lehet, hogy károsítja a fogakat és fájdalmas, ezek azonban nem igaz állítások.
A csiszolás nélküli fogpótlás egy olyan eljárás, mely nagymértékben megkíméli a még meglévő fogakat, és mint fogorvos, célom, hogy ezeket a fogakat a lehető legtovább megtarthassák a pácienseim. A csiszolás nélküli fogpótlásnak két módját alkalmazom a rendelőben. Mindkét eljárás előnye, hogy sem lecsiszolni, sem gyökér kezelni nem szükséges a foghiány melletti fogakat.