Fájdalommentes lézerfogászat, altatásos fogászat

Lézeres fogászati kezelések

Mit eredményez a lézeres szájsebészet a fogászatban?

Lézeres fogászati kezeléseink – szájsebészeti beavatkozások

Lézer a szájsebészetben-, szájsebészeti műtétek lézerkezeléssel

A fogakat tartó szövetek lézeres kezelése, lézer a fogágybetegségek gyógyításában

Gyökérkezelés lézer segítségével

Fogérzékenység kezelése lézerrel

Állkapocsízületi betegségek kezelése lézerterápiával

Soft (lágy) lézer terápia a fogászatban

Lézeres fogászati kezelések

A fogorvos a fogászati kezeléseket hatékonyabban, gyorsabban, tudja elvégezni megfelelő lézerfény alkalmazásával. Természetesen ez a fogászati pácienseknek kedvező, hiszen így kevesebb időt töltenek el a fogászati rendelőben, a fogászati székben. Ennek minden páciens örül! A fogászati beavatkozásokat követő szövődmények kialakulását is csökkenti, ha a fogorvos lézerfényt használ a fogászati kezelések előtt, közben vagy után. Fogászati rendelőnkben a legfőbb célunk, hogy fogászati kezeléseink teljesen fájdalommentesek legyenek, és a betegek jól érezzék magukat nálunk! Emiatt számos fogászati beavatkozásnál lézerterápiát is használunk.Ezek a lézeres fogászati kezelések.

Altatásban bármilyen fogászati kezelés igénybe vehető, így pl. a fogkőeltávolítás (szájhigiénés kezelés), konzerváló fogászati kezelések (fogtömés-fogfúrás, betétek (inlay), gyökérkezelés), fogpótlások (korona, híd, implantátum), szájsebészeti műtétek.

Mit eredményez a lézeres szájsebészet a fogászatban?

Ha végig gondoljuk, hogy mik azok a félelmek, amik felmerülnek az emberekben a fogászat, a fogorvos, vagy a szájsebészeti műtét kapcsán, akkor a legtöbb fogászati páciensnél a fájdalom, a lassú gyógyulás, a vérzés, a vágás, az injekció, a zsibbadás, ami szóba jön. Ha a ma elérhető legmodernebb lézerfogászati berendezéssel végezzük el ugyanazokat a fogászati beavatkozásokat, amiket a lézerkészülék nélkül, akkor az előbb említett félelmek alaptalanokká válnak, hiszen fogászati pácienseink mindebből nem éreznek semmit.

mit eredményez a lézeres szájsebészet a fogászatban

A lézerfény alkalmazása lehetővé teszi a fájdalommentes fogászati kezeléseket, így tehát a szájsebészeti kezelések is kevésbé kellemetlenek. Ritkábban alakul ki a szájsebészeti műtét utáni fájdalom és duzzanat, valamint nincs olyan erős vérzés, mint egy hagyományos szájsebészeti beavatkozásnál.

Fogászati magánrendelőnkben olyan újdonságokkal várjuk pácienseinket, melyeket a fogászat minden területén tudunk alkalmazni. Ilyen modern eszköz a soft lézer is, melyet a fogínysorvadástól a szájsebészeti kezelésekig minden területen használunk.

Fogászati kezeléseink – szájsebészeti beavatkozások

• műgyökér beültetés (implantáció)
  • a fogak és foggyökerek eltávolítása foghúzással vagy sebészeti úton
  • áttörésben visszamaradt fogak sebészeti eltávolítása
  • bölcsességfogak eltávolítása
  • nyálmirigy-betegségek kezelése
  • az állcsontok gyulladásos elváltozásainak és cisztáinak műtétei
  • csontpótlás
  • gyökércsúcs rezekció

melyek azok a gyakori szájsebészeti kezelések, amelyeket lézerrel el lehet végezniMelyek azok a gyakori szájsebészeti kezelések, amelyeket lézerrel el lehet végezni?

Számos területen alkalmazható a lézer, de a legtöbb esetben lézeres ínykontúrozásra, ínyplasztikára, ínykorrekcióra, koronahosszabbításra, nyelv- és ajakfék hosszabbításra, vágásra, nyitott kürettálásra és nagyobb szájsebészeti beavatkozásokra, mint például gyökércsúcs gyulladás kezelésre, gyökércsúcs eltávolításra (rezekció) használjuk.

Lézer a szájsebészetben-, szájsebészeti műtétek lézerkezeléssel

A lézer megszünteti a vérzést, ezzel láthatóvá válik a kezelt felület, mely a pontos fogászati szájsebészeti munka alapfeltétele. A lézerrel a fogorvos nagyon apró metszést tud ejteni a szöveten, így nem távolít el olyan részeket, amiket nem kellene. A lézer alkalmazása a sebgyógyulást is gyorsítja. A szájsebészeti műtétek utáni (posztoperatív) fájdalom kisebb. A fájdalmas fekélyek, afták , herpeszek gyógyulását gyorsítja.

Miért kevesebb a vérzés a lézerfogászatban, a lézeres szájsebészetben?

miért kevesebb a vérzés a lézerfogászatbanA lézerfény hatására a kisebb véredények elzáródnak, ezáltal csökken a vérzés a műtéti területen, és csökken a kezelés utáni duzzanat esélye is. Mivel nincs annyi vérzés, a fogorvos sokkal jobban látja a műtéti területet. Ez nemcsak lehetővé teszi a precízebb munkát, de a gyógyulást is jelentősen meggyorsítja.
A lézeres kezelés minden esetben gyorsabb, és kényelmesebb, mint a hagyományos, szikével történő beavatkozás. A modern lézeres szájsebészeti kezelés sokkal barátságosabb, megnyugtatóbb, kevésbé félelmetes.

A lézerterápia előnye a fogászati, szájsebészeti páciensek részére

Szinte vérzésmentes szájsebészeti beavatkozás, kontrollált gyógyulási folyamat

A műtéti seb azonnal sterillé válik, gyors gyógyulás

Nincsenek varratok, nem keletkeznek hegek

Implantátumok behelyezésekor az implantátum körüli szövetek lézeres kezelése nagyobb esélyt biztosít az implantátum szövődmények nélküli befogadásához.

Fogászati kezeléseink – a fogakat tartó szövetek lézeres kezelése, lézer a fogágybetegségek gyógyításában

a fogakat tartó szövetek lézeres kezeléseLézer a fogínysorvadás gyógyításában

A lézersugár eljut az ínytasakok legmélyére és jelentősen csökkenti a baktériumok számát. A tasakokban a lézer a baktériumokat, szövettörmeléket eltávolítja, így a gyulladásos szövetek gyulladásmentessé válnak. Stimulálja a csontsejteket, így csontfelépülés indulhat meg. A lézersugár hatására az ínytasak regenerálódik. A csontban a csontfelépítés felé tolja el az egyensúlyt. A lézerfény alkalmazásával a finoman mozgatható fogak körül az íny ismét feszessé válhat, így egy stabil állapot érhető el. A fogászati lézerkezelések rendszeres alkalmazása és a folyamatos (negyed vagy fél évenkénti) professzionális szájtisztítás hozza meg a kívánt eredményt.

Meglazult fogak kezelése lézerrel

A lézerfény alkalmazása segíthet a meglazult fogak stabilitásának javításában, majd az állapot fenntartásában.

Lézeres terápia a fogínygyulladás kezelésében

A parodontális kórképek, mint az ínygyulladás, csontpusztulás, fogínysorvadás kezelésében, napjainkban szinte elengedhetetlen szerepe van a fogászati lézer használatának. A lézer alkalmazása minden esetben a megfelelő professzionális szájtisztítás után történik. A fogak stabilitásának javításához ultrahangos fogtisztítás, fogkőlevétel, parodontológiai kürettálás szükséges.

Fogínytasakok kezelése

A fog és az íny között bizonyos gyulladásos folyamatok eredményeként baktériummal teli tasakok alakulhatnak ki. Lézerrel ezek a baktériumok rendkívül nagy hatékonysággal távolíthatók el, ezzel gyorsítva a terület regenerálódását. Tasak kezelés esetén nem csak a baktériumokat pusztítja el a fog körüli tasakban, hanem a csont és ínygyulladást is csökkenti. A lézeres eljárás során foganként pár másodperces kezelés elegendő a nagyfokú baktériumszám csökkentés eléréséhez. A lézeres kezelést 3 héten keresztül heti egy alkalommal végzi fogorvosunk. Az íny a lézeres kezelés hatására újra feszesen tapad a fognyakra, megszüntethetők a tasakok, a meglazult fogak rögzülésére van lehetőség.

gyökérkezelés lézer segítségévelFogászati kezeléseink – gyökérkezelés

Lézer a gyökérkezelésben

A lézerfény bejuttatható a gyökércsatorna belsejébe, ahol elpusztítja a gyökércsatornában lévő baktériumokat, lezárja a dentin tubulusokat. Gyulladás- és fájdalomcsökkentő hatású. A gyökérkezelések sikeressége nagymértékben megnő, és a később kialakuló gyökércsúcsi elváltozások (ciszták, granulómák) kialakulásának az esélye jóval kisebb.

Fogászati kezeléseink – fogérzékenység kezelése lézerrel

Lézerkezeléssel lezárhatóak a fogszövet dentinjében található dentincsatornák, amik a hideg- meleg és az ozmotikus ingerekre jelentkező fájdalomért felelősek.

Fogászati kezeléseink – Állkapocsízületi betegségek kezelése lézerterápiával

Fogorvosunk lézerrel kezeli az állkapocsízület elváltozásait, mind akut, mind krónikus esetekben. A fogászati lézerekkel gyorsan enyhíthető az állkapcsot érintő fájdalom és a gyulladás is. Egyelőre még nem teljesen tisztázott, hogy miért alakul ki állkapocsízületi fájdalom olyan esetekben, ahol az organikus rendellenességek kizárhatóak, de nagyon sok ember érintett az állkapocsízületi betegségekben.

ÁLTALÁNOS ÉS FOGÁSZATI ÉS TÜNETEK, AMIK AZ ÁLLKAPOCSÍZÜLET FUNKCIONÁLIS PROBLÉMÁIRA UTALHATNAK

Alvászavarok

• éjszakai fogcsikorgatás
  • rossz alvás
  • alvás után levertség, fáradtság
  • fájdalmas fogakkal való ébredés

Fül tünetek

• sistergő, zúgó vagy harsogó hangok a fülben (tinnitus)
  • bedugult, viszkető fül
  • fülfájdalom
  • egyensúlyzavarok

Állkapocsízületi tünetek

• fájdalom az alsó állkapocsízületben
  • az alsó állkapocsízületek kattognak, vagy pattognak nyitás-zárás esetén
  • az alsó állkapocs nyitáskor az egyik oldal felé tér ki és vagy korlátozott mértékben nyitható

Fogakon látható tünetek

• repedések a fogon
  • egyre kisebb, kopott frontfogak
  • fognyaki kopások
  • fognyaki érzékenység

Fejfájás

• migrének
  • fájdalom a fej elülső, hátulsó részén
  • arcfájdalom
  • az arcüreg fájdalma

Nyaki tünetek

• tartós nyaki fájdalom
  • nyaki merevség
  • beszűkült nyaki mozgás
  • vállfájdalom
  • a karok és a kézujjak bizsergő érzése vagy zsibbadása

Twiny Peaks

A lézerfény 100%-os sterilitást biztosít az alkalmazás helyén. A lézer elpusztítja a fertőzést és a baktériumokat, így nem állhat semmi a gyors gyógyulás útjába. A fogászati lézer a gyökérkezelés során olyan helyeket is képes elérni, amelyek a hagyományos fogorvosi eszközökkel elérhetetlenek maradnának. Gyökérkezelés közben a lézersugarat hosszú és nagyon vékony eszközzel a gyökércsatornába irányítjuk, ahol elpusztítja a baktériumokat és megszünteti a gyulladt gócokat.

A fogászati lézerkészülék napjainkban már elengedhetetlen tartozéka egy modern, naprakész fogászati rendelőnek. A soft (lágy) lézer gyulladáscsökkentő, fájdalomcsillapító és sebgyógyulást előidéző hatása rendkívül sokféle fogászati kórkép, műtét utáni állapot kezelésében fontos szerepet játszik. A rendelőnkben alkalmazott Twiny Peaks lézerkészülékkel új technológiával kezelhetőek a nyálkahártya, illetve fogak egyes betegségei. A lézerfény kiválóan alkalmazható a mai modern fogászat területén, mint pl. gyökér- és fogínygyulladás kezelésénél, de számos egyéb területen is, például a fogszuvasodás felismerése, kezelése stb.

Soft (lágy) lézer terápia a fogászatban

A lágy lézerek alapvető hatásai a fájdalomcsillapítás, gyulladáscsökkentés, a biostimuláció, a sebgyógyulási folyamatok gyorsítása.

A szájnyálkahártya betegségek közül a herpes, aphta, fekélyek, krónikus gyulladásos jelenségek, nyálkahártya gyulladás (stomatitis), ínygyulladás, nagyon jól reagál a lézerkezelésre.

A lézerkezelés csillapítja a fájdalmat, gyors hámosodást eredményez, a gyógyulási idő általában a felére csökken. Fontos, hogy a lézerkezelést gondos klinikai vizsgálat, pontos diagnózis előzze meg. A legtöbb esetben a hagyományosan bevált fogászati kezelések kiegészítésére, de esetenként önállóan is alkalmazandó.

A lézer felhasználása a fogászatban igen sokoldalú. A lézer a fogínysorvadás, gyökérkezelés, fogfehérítés, és az állkapocsízületi problémák kezelésénél is jó eredménnyel alkalmazható.

Hogy mindez miért érdekes a betegeknek? Azért, mert a lézerrel nem csak az egyes kezelésekkel járó fájdalom, de a gyógyulási idő is minimalizálható.

Várjuk Önt fogászati magánrendelőnkben, a Fehérgyöngy Fogászati Magánrendelőben. Nálunk a fogászati kezelések másképp történnek, fogászati rendelőnkben a szépségért, az egészségért nem kell szenvednie!